Anar directament al contingut

• De Deià a Sóller: Foto 14
  • De Deià a Sóller: Foto 15
  • De Deià a Sóller: Foto 16

El camí de Castelló i el camí del Rost constituïen antigament, fins a la construcció de l'actual carretera, el nexe d'unió entre Deià i Sóller. El traçat viari també comunicava les diverses cases de la zona: Son Coll, Can Miquelet, Can Prohom, Son Micó, Can Carabasseta, l'Heretat...

És un travessia apta per a tot tipus de caminants que es realitza en poc més de dues hores, cobrint una distància d'uns 8 quilòmetres. L'itinerari senyalitzat comença entre els punts quilomètrics 60,200 i 60,300 de la carretera C-710, aproximadament deu minuts a peu després de Deià en direcció a Llucalcari. Els primers metres del recorregut transcorren per una escala de pedra, desembocant en un carrer asfaltat que travessa una zona urbanitzada. El camí empedrat es reprèn aviat a mà esquerra, seguint les indicacions, en pujada suau entre pins i oliveres. Superats els primers metres d'ascensió es descobreix una espectacular vista sobre la costa de Deià i Llucalcari, i continuant l'ascensió s'arriba fins al conjunt de cases de Son Coll (segle XIII). Superat aquest punt el camí descendeix lleugerament fins topar amb una bifurcació que enllaça, a pocs metres, amb la Font de Son Coll o de ses Mentides. Tornant al camí de Castelló i reprenent l'ascensió, es creua una pista asfaltada i es continua amb pujades i baixades per dins d'un bosc d'alzines, fins arribar a l'olivar de Can Prohom, el punt més elevat de l'excursió. Aquí destaquen una gran era de batre, l'anomenat Pi de l'Ensaïmada en referència a la forma d'ensaïmada o caragol de la marjada on es situa, i les vistes cap a la contrada de Sóller.

Immediatament, iniciant el descens en direcció a Sóller, es troben les cases de Son Micó i el ruïnós oratori de Castelló. El camí de Castelló enllaça en aquest punt amb el camí del Rost i continua travessant petites finques poblades d'oliveres. El camí empedrat descendeix de forma pronunciada fent ziga-zagues, passa sobre un dels túnels del tren de Sóller i finalitza en el pla d'en Bieleta. Poc després s'arriba a les primeres cases dels afores de Sóller, amb els seus horts de tarongers, i el recorregut acaba a la carretera C-711 del Port de Sóller, a pocs metres de la benzinera.